Viikon 40 ratsastukset.

lauantai 5. lokakuuta 2013


Maanantai

Treeniä, treeniä, treeniä… 

Tänään oli tammapäivä. Minä menin pitkästä aikaa Noralla. Muut 2 menivät Kialla ja Doriksella.
Tunti meni paljon paremmin, kun odotin. Nora liikkui paljon paremmin, ainakin ravissa kuin koskaan ennen.

Alkukäyntien jälkeen nostimme ravit, ja otin raipan ravin ylläpitämiseksi. Nortsu, kokeili mua yllättävän vähän koko tunnin ajan. Lopputunnista ei tarvinnut muuta kuin ottaa ohjat yhteen käteen ja antaa pohkeita, niin ravi nousi saman tien. Perjantaina jatkamme.

4.10

Perjantai.

Meidän yhteistyö sen kun paranee.

Harjoittelin edelleen Nortsun kanssa ratoja. Alkukäyntien- ja ravien jälkeen, aloin harjoitella pääty-ympyröitä, ensin ravissa ja sitten laukassa, vaihtaen aina suunnan laukaten kokorata leikkaan, siirtäen ennen kirjainta raviin. Lopuksi laukkasin koko uraa pitkin, ennekuin siirryin raviin ja käyntiin. 

Sitten oli raviohjelmien vuoro, jotka menivät todella hyvin, vaikka luulen että, laukkaaminen taisikin viedä mun jaloista viimeisetkin mehut, mitä oli jäljellä kuntopyöräilyn jälkeen. No joka tapauksessa aloitin käyntiraviohjelma 1:sellä, joka meni todella hyvin. 
Muistin pitää ympyrän pyöreänä, vaikka Tarja joutuikin aluksi, välillä muistuttamaan että en menisi kulmaan, ennekuin ympyrä olisi valmis. Mutta muuten se meni ihan hyvin, harjoittelin myös asettamista. 2:nen on vielä hieman haastava mutta, kyllä se siitä alkaa sujua.

Hoidin Noran tunnin jälkeen ja kun olin ottanut suojat pois ja aloin harjaamaan sen jalkoja, niin se hieraisi päätään mun selkään vasten, joko kiintymyksen osoituksena tai sit sitä vaan kutitti. Mutta mä haluan uskoa, jälkimmäiseen. ^ ^

4.10

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti