Viikko 43

perjantai 25. lokakuuta 2013

Osa 1/2 Puomeja ja jännitystä.

Maanantai.

Juu, jännitystä hyvinkin. Meitä oli vain kaksi tunnilla tänään. Menin sittenkin tänään Noralla ja harjoittelimme maapuomeilla, kevyttä istuntaa, käynnissä ravissa ja laukassa. Mua jännitti aivan liikaa, että olisin voinut laukata puomien yli.

Vaikka mä rakastan Noran laukkaa, mutta siitä huolimatta mä en vaan kyennyt siihen sillä, tää oli ensimmäinen kerta pitkään aikaa, kun oon mennyt puomeja, ja mä oon yleensä mennyt puomeja Paulilla. Kyllä mä varmaan jonain päivänä kykenen menemään Nortsunkin kanssa, mutta ei vielä. Onneksi Tarja ymmärsi, eikä painostanut mua laukkaamaan, vaan sain ravata myös laukkapuomitkin. Tunnin jälkeen harmitti ihan hirveästi. Harmitti kun olisin halunnut laukata, ja mennä ne puomit laukassa, mutta mä en vaan ollut valmis siihen. Nora oli hieno, siitä huolimatta vaikka se jumitti välillä.




Osa 2/2 pitkästä aikaa puomeja ja esteitä Paulilla.

Perjantai.

Tänään meni Paulilla. Ensin mentiin puomeja, jotka menivät ihan hyvin, vaikkakin en malttanut odottaa,  vaan nousin kevyekseen istuntaan liian aikaisin, joten piti harjoitella lähestymistä, ensin käynnissä sitten ravissa ja lopuksi laukassa, molempiin suuntiin.

Ja sitten Tarja laittoi matalan ristikon, jonka menin pari kertaa ravissa ja sitten laukassa. Vieläkin vähän jännitti, mutta ei niin paljon kun Noralla.

Pauli oli todella nätisti, vaikka kerran muka ”pelästy” kun oksat heiluivat tuulessa ja hakkasivat maneesin kattoa. Pysyin kyydissä ja sain ponin hillittyä. Tunnin jälkeen kun talutin poikaa, niin piti pysähtyä, tuijottamaan traktoria ja autoa jotka olivat katoksessa. Annoin sen rauhassa katsoa ja pidin ojan kädessä. Hetken päästä Poni päätteli, et ei noista oo vaaraa ja suostu lähtee liikkeelle.

Tallissa, hoidin ponin ja sain jälleen kerran, selkä- ja niskahierontaa. Poika oli jälleen kerran niin ylisuloinen että. <3

Uusia kuvia hyppäämisestä ei ikävä kyllä ole mutta, toivottavasti tämä vanhakin kelpaa.

Tässä Kuvassa on kaikki mun istunta virheet: .Katse, Kantapäät, kädet, takamus.... Siinä on aikakin ne mitä itse löysin. Poni on hieno, katsokaa ponia, älkää ratsatajaa.... ^ ^ '

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti