27- 30.1 -14 Rauhallisempaa menoa / Koulukiemuroita. + Video viikon hevostelusta. ^ ^

keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Maanatai.

Paulillta oli ratsastettu enemmät energiat pois, ennen tunti joten mun piti vaan vaihtaa ohjat.
Heti kun sai lähteä liikeelle, niin pidin lyhyet ohjat ja aloin saman tien liikutella kuolainta, ja houkutella ponia pehmeäksi suusta ja tulemaan oikeinpäin.
Meidän tallikissat.
Teimme alkykäyneissä kulmavoltteja ja mä tein parit pysähdykset aina kirjaimen kohdalla. Poni oli hyvin kuulolla ja pysähtyi heti kun pidätin pelkällä istunnalla. Teimme myös loivaa kiemurauraa käynissä. Sitten vaihdoimme suuntaa, tehden samaa toiseen suuntaan.
Seuraavaksi jätimme kiemuran pois, jatkaen kulmavolteilla ja nostimme sitten laukan ja laukkasimme pitkät sivut, molempiin suuntiin. Laukassa poni oli hienosti kuulolla vaikka vauhtia löytyyikin. ^ ^



Torstai.

To harjoittelin laukkaohjelma 1:stä. Alkukäynnit- ja ravit tein kulmavoltteja ja loivaa kiemura uraa molempiin suuntiin. Sitten aloin ensin harjoitella tervehdystä käynnissä, kevyessä ravissa, ja harjoitusravissa.
Vanha kuva.:)
Pauli toimi hyvin käynissä ja kevyessä ravissa. Kun aloin tehdä tervehdystä harjoitusravissa, niin mun ei tarvinnut tehdä muuta istua syvemälle satulaan, niin poika hidasti paljon ennen X:sää ja pysähtyi jopa pelkällä istunalla. 

Sitten nostin pari kertaa laukan keskiympyrällä, jonka jälkeen aloin harjoitella rataa läpi.
Ponilla oli todella kivaa, ainakin sen vauhdista päätellen, sillä en meinannut saada sitä kinni, laukassa ja ravissa, mutta saattaa olla että mun lahtuminen on myös vaikuttanut asiaan.

Mutta näin se on aina talven jälkeen. ^ ^ pitää vaan lakaa harjoitella siirtymiä lisää, että muistan et mites se poni pysäytetiinkään...  :-D

Tässä teille hiema videomateriaalia viikon hevosteluista. Kiitos tunnin videoinista Minnalle. En tajua, miksi toi musa katkee toilei kesken, ärsyttävää. Movie maikerissä se oli ihan ok.

3 kommenttia:

  1. Ihana postaus jälleen kerran! Ja video taas kiva plussa. Varsinkin ratsastusvideoo oli kiva nähdä, ja wau, tosi kauniisti ratsastat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mimmi, et tiedäkään, kuinka nää sun kommentisi, saavat mut melkein onnenkyyneliin. Mä arvostan niitä ihan hurjasti. ^ ^ Kiitos ihan hirveästi. Ja tuon mun ratsastukseen, niin omasta mielestä mä en enää osaa istua siellä olenkaan. Varsinkin harjoitusravissa, on jälleen kerran vaikea olla ku oon laihtunut. Takaapäin katsottuna mä hölskyn kuin puolityhjä perunasäkki. ^ ^ ja säädän aina jotain ylimäärästä. Mut kai mä hetkittäin osaan... ^ ^ T. erittäin itsekriittinen. ;)

      Poista
    2. Voi ihana kuulla! ❤️ mutta ei toi kyllä miltään hölskymiseltä näyttänyt, hyvin meet!! ;)

      Poista