Uusien ratojen harjoittelua osa 1

torstai 8. elokuuta 2013


Käynti-raviohjelma.

Juu aloitin taas ratsastuksen. Ratsastin pitkästä aikaa, Paulilla. Se oli todella ihanaa! Mulla oli niin ikävä sitä ponia ja Paulin hellyydenpuuskasta päätellen, tunne oli molemminpuolinen. ^ ^

Eli siis, harjoittelin Even kanssa uutta käynti-raviohjelma. Alkukäyntien- ja ravien jälkeen aloimme harjoitella. Mä harjoittelin sen ensimmäisenä. Se oli todella helppo, (ja mä kun luulin et nämä ohjelmat vaikeutuisi…)

Pauli toimi todella hyvin, vaikka se kyllä teki pari kertaa voltin omanpään mukaan. Mutta se johtui siitä kun  laskin katseen käsiini ja mun toinen kylki meni vinoon. Alku- ja lopputervehdys, siirtymät, kulmat onnistuivat paremmin kuin koskaan. Kun oille harjoitelleet radan 2x kertaa läpi, niin  annoimme hevosille pitkät ohjat parin kierroksen ajan, jonka jälkeen otimme taas ohjat ja nostimme vielä laukat molempiin suuntiin. Sitten annoimme lopullisesti pitkät ohjat, parin kierroksen jälkeen. Vaihdoimme suunnan kerran ja käänsimme sitten hevoset kaartoon. Ja teimme loppujumpat kuten matka maailman ympäri, jossa Pauli päätti lähteä liikkeelle, juuri kun olin takaperin, sain kuitenkin sen pysäytettyä sen ja tehtyä kieroksen lopuun, jonka jälkeen oli vielä kypärä harjaan ja häntään venytykset.

Maanantaina jatkuu laukkaohjelaman kanssa.

Kuvia tunnista.

















6 kommenttia:

  1. ihana blogi sulla! ja kiva kun on paljon kuvia :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos. Pyrin aina laittamaan joka postaukseen vähintään, edes yhden kuvan.

    VastaaPoista
  3. Pientä kehitysideaa että olisi suotavaa vaihtaa tuo limen/neon vihreä teksti joksikin muuksi. Hirveen vaikea lukea niin huutavan kirkasta tekstiä vaalealta pohjalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aha, no mä oon miettinyt samaa, mut en oo jaksanut vaihtaa sitä. Vaihdan sen saman tein. Kiitos.

      Poista
  4. haastoin sut : http://viivi-happylife.blogspot.fi/2013/08/haaste-part-2.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok, kiitos tiedosta mutta olen tehnyt tuon jo kahdesti enkä usko että keksin siihen enää mitään uutta. Joten Kiitos, mutta ei kiitos. ^ ^

      Poista